miercuri, 9 iunie 2010

oamenii de langa noi

nu mai am saisprezece ani de ceva vreme...chiar anul trecut de ziua mea imi zicea sotul meu, "iti dai seama ca ai acum dublul varstei cand te-am cunoscut?" ei bine...imi dau seama si ma intristez, dar ma si bucur; mi-e dor de calea aia mare de care imi zicea toata lumea atunci si pe care o priveam cu nesat si curiozitate si asteptari...mi-e dor de cum ma simteam cand o vedeam in fata ochilor mare, alba, nescrisa, nerespirata ... "viata inainte" ...mi-e dor pe undeva de-acel atunci, dar ma si bucur de-acest acum...ma bucur, asa cum n-am facut-o niciodata, pentru ca acum am dobandit atatea din cele care mi-au lipsit candva; ma refer strict la impliniri legate de constructia mea ca om, nu la altceva; dar nu vreau sa fac un jurnal din blog, m-am tot ferit de tendinta asta...mi se pare indiscret sa vorbesc despre mine si nici nu cred ca intereseaza pe cineva; asa...unde ramasesem? nu mai am saispe ani, mi-am pierdut mult din credinta in oameni si in nobletea firii lor si totusi, la varsta asta la care am trecut si eu prin cateva dezamagiri, descopar minuni in jurul meu, descopar minuni in oameni; intotdeauna am stiut si eu teoria aia sablon cu aparentele; dar parca acum o vad in alta perspectiva; am dat in ultima vreme peste oameni care uimesc prin ceea ce fac, prin ceea ce stiu, prin ceea ce pot...si nimic din fiinta lor "afisata" nu ti-ar spune ceva despre cealalta fiinta extraordinara...supriza deci, e totala...de exemplu, (un exemplu macar) am aflat de curand despre o fata care acum doua zile a implinit 25 de ani, ca piloteaza avioane; nimic din prezenta ei nu ti-ar fi soptit vreun sunet despre acest talent al ei, despre aceasta "ea" de dincolo de ce se vede...desigur, tot asa cum afli lucruri minunate despre oamenii de langa tine, tot asa te-ai putea ingrozi despre altii...sau chiar despre aceia de langa tine...si totusi...atunci cand dam de cei buni, sa-i pretuim mai mult si mai ales...sa ne pastram inima deschisa si ideea ca poate omul asta banal care ne vorbeste deseneaza frumos, stie multa poezie, gateste extraordinar, piloteaza avioane, stie sa intervina daca patesti ceva pentru ca a fost candva voluntar si-a mai salvat si niste vieti...asa ca...oameni, aveti mai multa atentie pentru oameni...

Niciun comentariu: