sâmbătă, 6 noiembrie 2010

parintii nostri

sa ridice mana sus cel care nu si-a suparat niciodata parintii! hahaha! da, eram retorica, desigur! stiu ca nu voi zari nici macar vreun deget prin aer! toti ne-am suparat parintii mai mult sau mai putin si toti ne-am suparat macar o data pe ei; ne-am suparat pentru sfaturile lor pisaloage, pentru libertatea ingradita de grija lor niciodata adormita, ne-am suparat pentru greselile pe care am considerat ca le-au facut fata de noi; in timp (din pacate) am ajuns si eu sa respect si sa inteleg mai bine institutia parinteasca, incat acum chiar mi-e greu sa fiu de acord cu faptul ca si parintii fac greseli, desi este evident ca fac si ei greseli, dar stiti ceva? greselile lor sunt pardonabile si asa trebuie sa fie: pardonabile! nu ma refer la lucruri extreme sau grave sau traumatizante, sa ne intelegem, ci la greselile omenesti, greselile de zi cu zi; cu toate acestea, n-am sa va spun "iertati-va parintii!" ci "nu va suparati (pe) parintii vostri!"; nu pierdeti timp din viata voastra, dar mai ales din viata lor, pe suparari ce nasc hauri; nu amanati telefonul prin care le auziti vocea, dar mai ales prin care va aud ei vocea; mangaiati-le sufletul cu vocea voastra balsam; va supara? va bat la cap? trageti aer in piept de doua ori inainte de a lovi cu vreun cuvant; va veni o vreme cand veti vrea sa va mai bata macar o clipa la cap si in suflet glasul lor de altadata; cand veti vrea sa auziti macar un cuvant din toate banalitatile pe care vi le insira acum plictisitor sau enervant...va cheama pe la ei sa va mai vada si ei un pic si n-aveti timp? renuntati un pic din timpul vostru pentru o iesire la bere si duceti-va! mai ales voi, cei care ii aveti aproape, fiti constienti de norocul asta si traiti-vi-l! puteti sa le daruiti ceva, orice? nu amanati si faceti-le bucuria asta! si fie-va mila de ei cand va roaga sa nu va puneti in pericol in vreun fel; ganditi-va la sufletele lor stranse de grija, la teama aia cumplita care le toarna acid in suflet sau ii apasa ca un bolovan; fiti copiii lor buni, ca sa nu se simta singuri niciodata!

Niciun comentariu: